وب

طراحی وب

وب

طراحی وب

روش های جالب پتینه برای تحول طراحی دکوراسیون دیوار

روش های جالب پتینه برای تحول طراحی دکوراسیون دیوار

نکته های شگفت انگیز پتینه برای تغییر دکوراسیون دیوار:


لازم نیست که باید فرد کاربلد باشید. با آموختن چند تکنیک اسان می‌توانید دکوراسیون عالی برای دیوار تان درست کنید.

دیوارهایکی از بااهمیتترین قسمت‌های طراحی خانهند. چرا که پینک دیوارها تاثیر بسزایی در ظاهر منزل و روحیه ساکنان آن دارند. بااین حال آسیب‌پذیرترین سطوح منزل نیز به حساب می ایند چون اتصال دیوارکوب‌ها پرده‌های زینتی برخورد وسایل منزل باعث اسیب دیدن آنها می‌شود.

لازم نیست حتما حرفه‌ای باشید. با آموختن چند تکنیک ساده می‌توانید این عیوب را رفع کنید. علاوه بر این گاهی هم پیش می‌آید که احساس می‌کنید دکوراسیون منزلتان برایتان تکراری شده و حالت یکنواختی پیدا کرده است. در این صورت نیازی نیست متحمل هزینه‌های زیاد شوید و وسایل خانه‌تان را تعویض کنید. حتی با رنگ کردن دیوارها به تنهایی می‌توانید تغییرات باور نکردنی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

1 - تکنیک پتینه با اسفنج :
این تکنیک یکی از ساده‌ترین و در عین حال زیباترین روش‌های ایجاد طرح روی دیوارهاست. ابتدا زمینه دیوار را رنگ‌آمیزی کنید و سپس یک تکه اسفنج را به رنگ آغشته کرده و به صورت ضربه‌ای به دیوار بزنید. توجه داشته باشید که ابتدا اضافه‌های رنگ را توسط روزنامه بگیرید و سپس اقدام به رنگ‌آمیزی کنید.

2 - تکنیک پتینه با پارچه :
این شیوه نسبت به روش اسفنج، وقت بیشتری از شما می‌گیرد. برای پیاده کردن این تکنیک شما باید تعداد زیادی تکه پارچه تهیه کنید و هر بار یکی از آنها را مچاله کرده و به مقداری رنگ آغشته کنید. سپس به حالت ضربه‌ای روی دیوار بزنید.
البته جور دیگری هم می‌توانید از تکنیک پارچه استفاده کنید. به این ترتیب که مستطیلی به عرض 15 سانتی‌متر و طول 20 سانتی‌متر از پارچه‌ای ببرید. در حالی که با دست 2 سر پارچه را گرفته‌اید آنها را خلاف جهت هم بپیچانید. لوله پارچه را به رنگ آغشته کنید و مانند یک وردنه روی دیوار بکشید. هر بار که پارچه باز شد، این کار را تکرار کنید.

3 -‌ تکنیک بافتدار کردن دیوار در پتینه :
در بافت‌دار کردن دیوار روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله ترکیب پودر مل، روغن الیف، آب و رنگ روغنی ساختمان برای بدست آوردن خمیری نسبتا شل تا در بافت دار کردن دیوار استفاده شود. البته می‌توانید مقدار آب و پودر مل را برای رسیدن به غلظت دلخواه تغییر دهید.

4 ‌- تکنیک رنگ‌برداری :
این تکنیک هم توسط پارچه اجرا می‌شود. اما با این تفاوت که این بار پارچه رنگ اضافی روی دیوار را به خود جذب می‌کنند. ابتدا دیوار مورد نظر را آماده کرده و رنگی را با قلم مو به صورت نیمه رقیق بر روی دیوار بکشید. حالا یک دستمال نخی زبر را که به صورت مچاله در آورده‌اید را به دیوار خیس به صورت ضربه‌ای بزنید. به این ترتیب رنگ از روی دیوار برداشته شد و همزمان با انتقال رنگ، نقش مچاله شده پارچه روی دیوار باقی می‌ماند.

5 - تکنیک راه راه کردن دیوار در پتینه :
این روش بیشتر مناسب اتاق‌های خواب است. البته باید توجه داشت که نباید باعث شلوغ به‌نظر رسیدن اتاق شد. برای مثال می‌توان از این روش تنها برای دیوار سمت تختخواب استفاده کرد. ابتدا نقطه وسط دیوار را پیدا کنید سپس 5/7 سانتی‌متر از هر سمت این نقطه به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب اولین نوار 15 سانتی‌متری ایجاد خواهد شد. به همین طریق تمام دیوار را به نوارهای 15 سانتی‌متری تقسیم کنید.
با استفاده از شاقول خطوط را ترسیم کنید یا از نقطه‌چین‌های بزرگ استفاده کنید و تا پایین دیوار بکشید. سپس با چسب نواری کاغذی یک طرف خطوط علامت‌گذاری شده را بپوشانید به طوری که چسب داخل نوارهایی که باید بمانند چسبانده شود. در نهایت به صورت یکی در میان این قسمت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. شما می‌توانید الگوهایی را نیز به شکل دایره یا مثلث از مقوا جدا کنید و بین این خطوط قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید داخل این الگو‌ها را رنگ کنید باید طوری آنها را طراحی کنید که وسطشان خالی باشد.
 
در تمام روش‌‌های فوق هم‌خوانی رنگ‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین، هنگام رنگ کردن نکات زیر را رعایت کنید :
_  در تکنیک رنگ‌برداری سرعت عمل مهم‌ترین مساله است، زیرا ممکن است لایه رنگ به سرعت خشک شود و رنگ‌برداری آن به سرعت انجام گیرد. در این صورت می‌توانید ابزار را به کمی تینر روغنی آغشته کنید و به سطح رنگ بمالید. پس از آن‌که ابزارتان (پارچه، کیسه پلاستیکی و...) به رنگ آغشته شد آن را با ابزار دیگری عوض کنید.




دانستنی هایی درمورد بلیط هواپیمــا در آخرین زمان‏

دانستنی هایی در زمینه ی بلیط هواپیمــا لحظه آخری‏


بهای بلیت چارتر در زمان های متفاوت و بسته به موقیت چارتر کننده تغییر می کند

 

 قصد داریم برای کسانی پیام بدهیم که چه به طور عمد و چه غیر عمد، زیاد باتاخیر تصمیم به خرید تیکت هواپیما می گیرند. اگر جزو این مجموعه انسان ها نیستید زیاد به خویش ننازید. حدس می رود همین سفر آینده تان بی اگاهی پیش بیاید و نیاز باشد خیلی سریع تیکت پرواز بخرید. در بیشتر مواقع نمی توانید بلیتی را با قیمت رسمی پیدا کنید؛ چه انتظاری دارید، وقتی یک روز قبل از سفر برای خرید بلیت اقدام می کنید، طبیعی است که به راحتی نمی توانید بلیت بخرید. پس باید بروید سراغ بلیت های چارتری؛ بلیت هایی که به بلیت های ارزان قیمت شهره هستند.

 اما گاهی این حرف درست است و گاهی هم نه. می خواهیم امروز به بلیت های چارتر بپردازیم. اینکه اصلا به چه نوع بلیتی می گویند چارتر، چطور باید این بلیت ها را خرید، خرید یک بلیت چارتر در چه روزی یا چه ساعتی راحت تر است و ...

خرید بلیت های چارتر لم دارد. باید چند بار از آنها خرید کنید تا بالاخره دست تان بیاید که بهترین لحظات خرید بلیت هواپیما چه زمانی است یا اصلا باید از کدام سایت خرید کرد و چه سایت هایی را کنار گذاشت.فقط به یکی از این لم ها اشاره کنیم تا ببینید حرفه ای های عرصه خلید بلیت چارتر به چه چیزهایی توجه نمی کنند. همین را داشته باید که فقط تا دو ساعت قبل از پرواز می توانید بلیت بخرید و یک ثانیه دیر کنید، مثل دو هفته پیش که یکی از اعضای سرویس راهنمای بازار، بلیت ارزان قیمت خود را از دست داد، ناکام می مانید. بقیه این داستان را در گزارش ما از بازار بلیت چارتر هواپیما بخوانید.

چارتر را به بلیت می گویند یا هواپیما؟
بلیت چارتر توسط بعضی از شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می شود. بعضی از آژانس های مسافرتی سالانه یا برای مدتی معین تمام یا بخشی از صندلی های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت های هواپیمایی اجاره می کنند و بلیت این پروازها را به مسافران آن مسیرها می فروشند.

در این حالت به این آژانس ها «چارترکننده» می گویند و به شرکت هواپیمایی (ایرلاینی) که تمام یا بخشی از صندلی های پروازش را اجاره می دهد، «چارتر شونده» می گویند. در این شرایط، بلیت را مستقیم از هواپیمایی نمی خرید، بلکه از آژانس چارتر کننده خریداری می کنید و بهای بلیت چارتر را هم نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارتر کننده تعیین می کند.

گروهی از مسافران هوایی که به بلیت چارتر نیاز دارند
در روزها و تعطیلات عادی، معمولا مسافران، تکراری هستند. مثلا افرادی هستند که همیشه اول هفته برای کار خود به شهرستان های بزرگ می روند و چهارشنبه شب یا پنجشنبه وقتی کارشان تمام می شود به شهرستان محل زندگی خانواده خود باز می گردند. آنها مسافران همیشگی ایرلاین ها هستند. این افراد در رفت و آمد خود خیلی به مناسبت ها و تعطیلات نگاه نمی کنند.

 بنابراین تعداد سفرهای هوایی در هفته ها و روزهای عادی سال، تعداد مشخصی است اما وقتی تعطیلاتی سر می رسد و مسافران زیاد می شوند، گاهی مواقع تعداد پروازها به اندازه تعداد مسافران نیست. بنابراین کمبود بلیت پیش می آید. آژانس های گردشگری هوشیاری به خرج می دهند و بلیت های ایرلاین ها را از قبل اجاره می کنند و به مسافرانی که تازه می خواهند دو سه روز قبل از سفر خود، بلیت بخرند، می فروشند.

ایامی که بلیت گران می شود
بهای بلیت چارتر در زمان های متفاوت و بسته به شرایط چارتر کننده تغییر می کند. بعضی از مسیرهای پروازی در مناسبت ها و مقاطع زمانی خاص مثلا عید نوروز یا فصل تابستان پرتردد می شوند. نکته مهمی که درباره بلیت چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه خالی بودن پرواز را آژانس چارتر کننده متحمل خواهد شد.

به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، بهای چارتر تغییر می کند. گاهی اوقات هر چه به زمان پرواز نزدیک تر بوشیم، بهای بلیت چارتر پایین تر می آید. بعدا برای تان توضیح خواهیم داد که چگونه یک بلیت چارتر را با بهترین قیمت ممکن بخرید.

بلیت های چارتر, قیمت بلیت چارتر

تورهای لحظه آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین تری دارند


قیمت بلیت چارتر ساعت به ساعت فرق دارد
مزیت بزرگ بلیت چارتر در متغیر بودن بهای بلیت است. آژانس ها مجبورند برای به دست آوردن هزینه های چارترشان، به هر ترتیب که شده بلیت های شان را بفروشند، به همین دلیل گاهی می توانید در فصل های کم سفر، بلیت هایی با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. مثلا در اسفند ماه که بیشتر مردم مشغول تدارک دیدن برای سال جدید و تمیزکاری و خریدهای عید نوروزند، یکی از بهترین زمان ها برای بلیت چارتر کیش است. در عوض اگر تا شب عید نوروز یا شب هر تعطیلی دست دست کنید، باید بلیت چارتر را به قیمت بالایی بخرید؛ قیمتی که گاهی مواقع از قیمت رسمی آن مسیر پروازی هم بیشتر است.

تور لحظه آخری یعنی چه؟
تورهای لحظه آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین تری دارند. آژانسی که پرواز یا هتل را چارتر کرده است، نمی خواهد تحت هیچ شرایطی صندلی های هواپیما یا اتاق های هتلی که اجاره کرده خالی بماند، بنابراین به اصطلاح قیمت را پایین می آورد تا مشتری ترغیب شود تور را بخرد. اتفاقا این یک معامله برد – برد است، هم چارتر کننده ضرر نمی کند و هم این که مسافر، بلیت چارتر یا تور را با هزینه بسیار مناسب پیدا می کند.

دو عیب بزرگ بلیت چارتر
برخلاف بلیت سیستمی، شما نمی توانید بلیت چارتر را به راحتی استرداد کنید یا تاریخ آن را تغییر دهید. در پروازهای چارتر یا امکان برگرداندن بلیت را ندارید یا اگر در بعضی شرایط این امکان را داشته باشید که بلیت چارتر را پس بدهید، میزان جریمه لغو کردن بلیت بسیار بالا است و گاهی معادل هزینه خود بلیت تمام می شود. یعنی مثلا اگر به هر دلیلی بلیت چارتر را لغو کنید، ممکن است آژانس تمامی پولی را که برای بلیت پرداخته اید، برای خودش نگه دارد.

دیگر این که درست است شما از آژانس، بلیت چارتر می خرید اما اگر مشکلی در پروازتان به وجود بیاید، مثلا اگر پروازتان تاخیر داشته باشد، بارتان گم شود، پروازتان لغو شود و ... مسئولیت این مشکلات بر عهده شرکت های هواپیمایی است و آژانس چارتر کننده به شما خدمات خاصی نمی دهد.

نخستین لپ تاپ باریک دنیا به فروش می رسد


نخستین لپتاپ باریک جهان به بازارامد

یک کارخانه آسیایی از نخستین  لپتاپ نازک جهان  درفروشگاه کامپیوتکس چهره برداشت.

به گزارش اذر، شرکت های زبانزد در حوزه ساخت کامپیوتر های شخصی با مبارزه بر سر کمکردن ضخامت لپتاپ های خود با همدیگر رقابت جدی را آغاز کرده اند. برای مثال شرکت اپل با ساخت آخرین مدل لپ تاپ مک بوک خود به ضخامت ۱۳.۱ میلیمتر و شرکت اچ پی هم با ساخت لپ تاپ ۱۰.۴ میلیمتری پا به عرصه این رقابت گذاشته اند.

شرکت Asus هم در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان جدیدترین لپ تاپ خود با نام ZenBook ۳ در معرض دید همگان قرار داد. این لپ تاپ به ضخامت ۱۱.۹ میلیمتر است.

وزن  ZenBook ۳ از آخرین مدل لپ تاپ مک بوک اپل ۱۰ گرم سبک تر و قطر آن ۱.۵ میلیمتر باریک تر از مک بوک است.

بدنه محصول جدید ایسوز از آلیاژ آلمینیومی ساخته شده که در صنعت هوا و فضا از آن استفاده می شود که این امر باعث افزایش مقاومت ۵۰ درصدی آن نسبت به سایر لپ تاپ های موجود در بازار می شود.

صفحه نمایشگر این لپ تاپ ۱۲.۵ اینچ،  وضوح آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دارای صفحه Gorilla Glass ۴ است.

حاشیه دور صفحه نمایشگر به ۷.۶ میلیمتر کاهش یافته تا نسبت صفحه به بدنه ۸۲ درصد افزایش یابد.

صفحه نمایشگر ZenBook ۳ دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه ای است و از آخرین نسل پردازشگر i۷ برخوردار و دارای حافظه رم ۱۶ گیگاباتی و SSD یک تراباتی است.

در لپ تاپ های جدید محصول ایسوز، سیستم خنک کننده ای وجود دارد که از یک فن پلیمری کریستال مایع به قطر ۳ دهم میلیمتر و یک لوله گرما با آلیاژ مس برای خارج کردن حرارت دستگاه استفاده می شود.

باتری این لپ تاپ ۴۰ Wh لیتیوم پلیمر است که می تواند تا ۹ ساعت شارژ داشته باشد.

در ZenBook ۳ درگاه USB-C برای انجام سریع شارژ وجود دارد که ظرف مدت ۴۹ دقیقه می توان ۶۰ درصد باتری را شارژ کرد.

لپ تاپ های جدید ایسوز در سه رنگ آبی، خاکستری و رز گلد عرضه شده اند و قیمت آنها از ۹۹۹ دلار تا یک هزار و ۹۹۹ دلار با توجه به نوع حافظه و سیستم پردازشگر متفاوت است.

شکل آشپزخانهتان‌ را تغییردهید

حال و هوای اتاقتان‌ را تغییردهید

1. تنگ‌های بلوری کوچک و درابعادزیاددر هر آشپزخانه‌ای دیده می‌شود. با مقداری خلاقیت قادرید در این تنگ‌ها شاخه‌های‌برگ‌های سبز قرار دهید. به همین سادگی، به همین زیبایی

مورد دوم :باکس های افراد مملومی باشد از نلبکی‌های سفالی که به خاطر استفاده همیشگی رنگ و روی روزهای اول را ندارند. سراغ این ظرف‌ها بروید و با رنگ مخصوص ظروف چینی طرح و نقش دلخواه‌تان را روی آنها پیاده کنید، آن وقت خواهید دید که همین ظرف‌های قدیمی می‌توانند جای خالی کریستال‌ها را در آشپزخانه شما پر کنند.

تحول در آشپزخانه,اصول چیدمان آشپزخانه


3. به کاسه‌های چوبی فکر کنید. کاسه‌های چوبی هم چیدمان آشپزخانه شما را متفاوت می‌کنند، هم انتخاب مناسب و متفاوتی  برای میوه‌های تابستانی شما هستند.

تحول در آشپزخانه,اصول چیدمان آشپزخانه


4. فنجان‌های رنگی را فراموش نکنید، این فنجان‌ها روح و طراوت را به آشپزخانه شما بازمی‌گردانند. کافی است امتحان کنید.

تحول در آشپزخانه,اصول چیدمان آشپزخانه


5. یک قوری قدیمی ترجیحا نقره‌ای در وسایل همه مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود، حتی می‌توانید در میان عتیقه فروشی‌های جمعه بازار دنبال مدل‌هایی از این دست بگردید؛ اما دقت کنید که این ظرف قرار است نقش یک گلدان را در آشپزخانه شما بازی کند.

تحول در آشپزخانه,اصول چیدمان آشپزخانه


6. دیدن یک قابلمه رنگی روی اجاق گاز، نه تنها حس و حال کدبانوی خانه را برای پخت‌وپز بیشتر می‌کند بلکه اشتهای همه اهالی خانه را هم برای خوردن برمی‌انگیزد.

گوگل در نظر دارد یک کامپیوتر به چشم نصب کند

google  به فکر است که یک کامپیوتر به چشم نصب کند

کمپانی گوگل به فکر است که یک رایانه در دیدگانتان نصب کند

این شرکت دوربینی ساخته است که بی انکه لازم باشد هر روز عینک بزنید یا لنز بگذارید ، دید چشم را تنظیم می‌کند. اما برای استفاده از این وسیله فرد باید کاری شبیه به تزریق انجام دهد. بعد از این که از طریق جراحی لنز چشم از کپسول چشم فرد برداشته شد، مایعی چسب مانند درون کپسول تزریق می‌شود، پزشکی که این جراحی را انجام می‌دهد “گجت داخل چشمی” را به کپسول لنز می‌چسباند.

این مایع، پس از تزریق، جامد می‌شود تا کپسول‌ لنز چشم و گجت را به هم بچسباند، و از این راه یک لنز طبی الکترونیکی بسازد. این لنز الکترونیکی مشکل بینایی فرد را برطرف می‌کند. سنسوری که در این وسیله وجود دارد قابلیت تشخیص دید اجسام دور و نزدیک را دارد و از این رو دیدی کاملا واضح به فرد می‌دهد.

گوگل برای این گجت درخواست حق ثبت اختراع کرده است. این درخواست که در سال 2014 به صورت پرونده درآمده بود، هفته‌ی گذشته منتشر شد. گوگل این گجت را یک لنز الکترونیکی می‌داند که بینایی را افزایش می‌دهد و فقط کافی است یک بار تزریق شود. البته شاید تزریق گجت به چشم خیلی ایده‌ی جالبی به نظر نرسد، اما یک‌بار کافی است تا همیشه از دردسر عینک و لنزهای طبی راحت شوید.

این اولین باری نیست که گوگل به ساخت تکنولوژی برای چشم انسان علاقه نشان داده. این غول تکنولوژی پیش از این اختراع لنز طبی هوشمند را هم به نام خود ثبت کرده است. این لنزهای هوشمند با انرژی خورشید کار می‌کنند و در کنار آن کارهایی مثل اندازه‌گیری سطح گلوکوز خون را انجام می‌دهند.

اما ثبت اختراع “گجت داخل چشمی”به این معنی نیست که این وسیله به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. شاید باید چند سال دیگر هم با همین لنزهای‌ طبی و عمل‌های قابل برگشت با لیزر سر کنیم تا این تکنولوژی به مرحله‌ی اجرا برسد.